Πώς να μείνετε φρέσκιες και ζωηρές στο δρόμο για τα πρώτα «ήντα»

Είναι πολύ σημαντικό, καθώς τα χρόνια περνούν και τα παιδιά μας μεγαλώνουν, να προσέχουμε λίγο περισσότερο τον εαυτό μας. Δεν διακυβεύεται μόνο η υγεία μας, αλλά και η δυνατότητα να χαρούμε τη ζωή και τους ανθρώπους που αγαπάμε – και να μας χαρούν κι εκείνοι – όσο πιο πολύ γίνεται. Είναι πολύ ευχάριστο να νιώθουμε φρέσκιες και ζωηρές. Και δεν είναι καθόλου δύσκολο. Πρέπει να μόνο να αλλάξουμε λίγο τις προτεραιότητές μας και να αποκτήσουμε μερικές νέες, αποδεδειγμένα ωφέλιμες συνήθειες.

Αν δεν κοιμάστε αρκετά, αρχίστε… σήμερα κιόλας

Καθώς μεγαλώνουμε και παρ’ ότι οι ευθύνες και το στρες της καθημερινότητας μας κουράζουν σωματικά, έχουμε την τάση να κοιμόμαστε λιγότερες ώρες απ’ ότι οι νεότεροι ή να κοιμόμαστε πάρα πολύ ανήσυχα. Στο δρόμο για τα πρώτα «ήντα» όμως, για να ξεκουραστούμε επαρκώς και να βάλουμε τις βάσεις για μια καλή υγεία, χρειαζόμαστε από 7 έως 9 ώρες καλού ύπνου κάθε βράδυ. Ο μακροχρόνιος ανεπαρκής ύπνος επηρεάζει με πολλούς τρόπους το σώμα μας, από το βάρος, τη μνήμη και το ανοσοποιητικό ως και την καρδιά, αφού αυξάνει τις πιθανότητες να παρουσιάσουμε παθήσεις όπως η αθηροσκλήρωση.

Οι προληπτικές εξετάσεις να γίνουν προτεραιότητά σας

Με την ηλικία έρχεται και η ανάγκη να είμαστε σε εγρήγορση για κάθε τι που συμβαίνει στο σώμα μας. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να επισκεπτόμαστε λίγο πιο τακτικά τον γιατρό και με γνώμονα το ιστορικό μας, να κάνουμε όλες τις εξετάσεις που ενδείκνυνται όπως π.χ. η μαστογραφία και η εξέταση για οστεοπόρωση. Η πρόληψη είναι το καλύτερο όπλο που έχουμε, αν θέλουμε να μπούμε υγιείς και εύρωστες στο δεύτερο μισό της ζωής μας. Και φυσικά, να μην ξεχνάμε ποτέ να ελέγχουμε ετησίως, όχι μόνο τα βασικά, αλλά τα μάτια και τα δόντια μας, επίσης.

Δεν είναι ποτέ αργά να βελτιώσετε τη διατροφή σας

Όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο εύκολα παίρνουμε επιπλέον κιλά. Αν και τα λίγα προσθέτουν στη γοητεία μας, καλό είναι να μην βρεθούμε να κινδυνεύουμε από παθήσεις που σχετίζονται με το επιπλέον βάρος και τις ανθυγιεινές συνήθειες που το συντηρούν. Ένας καλός μπούσουλας για να τρώμε πιο σωστά είναι να αποφεύγουμε τις επεξεργασμένες τροφές και να προτιμάμε τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά που είναι στην εποχή τους. Ως ελληνίδες δεν υπάρχει λόγος να μην ακολουθήσουμε τη λεγόμενη μεσογειακή διατροφή που περιλαμβάνει καλά λιπαρά, πολλά φρέσκα υλικά και τις σωστές πρωτεΐνες. Παράλληλα, καλό θα ήταν να μειώσουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος για να μην επιβαρύνουμε την καρδιά και, φυσικά, το αλάτι για να ελέγξουμε την πίεσή μας. Ως συμπλήρωμα, δε βλάπτει να ρωτήσουμε το γιατρό μας και για κάποια πολυβιταμίνη.

Αρπάξτε την ευκαιρία να ζήσετε καινούργιες εμπειρίες

Ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, μετά τα σαράντα η καθημερινότητά μας σιγά σιγά αλλάζει και αρχίζουμε να έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μας. Τον χρόνο αυτόν, πρέπει να τον εκμεταλλευτούμε για να κάνουμε όσα αγαπάμε και αφήσαμε στην άκρη επειδή οι προτεραιότητες ήταν άλλες. Μια ανανεωμένη κοινωνική ζωή και μία ή δύο δραστηριότητες που μας γεμίζουν ενέργεια και δημιουργικότητα φτάνουν για να κάνουν θαύματα, όχι μόνο για την ψυχολογία, αλλά και για τη γενικότερη υγεία και ευεξία μας.

Φροντίστε το σώμα και τονώστε τη σεξουαλική ζωή σας

Η άσκηση είναι σημαντική σε όλα τα στάδια της ζωής μας, αλλά από μια ηλικία και μετά, μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη. Για αρχή, μην υποτιμάτε το απλό καθημερινό περπάτημα γιατί βελτιώνει σημαντικά τη λειτουργία της καρδιάς και σας επιτρέπει να καίτε τις περιττές θερμίδες. Καλό είναι, βέβαια, να δοκιμάσετε και κάτι που θα σας τονώσει ακόμη περισσότερο και θα νιώσετε αισθητά τη διαφορά, όπως είναι η γιόγκα ή το πιλάτες. Πέρα από τα άμεσα ωφέλη για το σώμα – δυναμώνει τους μυς που χάνουν μάζα με τα χρόνια, ανακουφίζοντας τις αρθρώσεις – η γυμναστική εξασφαλίζει καλύτερη ισορροπία και ελαστικότητα και ανακουφίζει απ’ το στρες. Το ίδιο, φυσικά, κάνει και το τακτικό σεξ, γι’ αυτό φροντίστε να μην το αμελήσετε ποτέ. Άλλωστε, είναι η πιο απολαυστική γυμναστική απ’ όλες και το κατ’ εξοχήν μυστικό για υγεία και μακροζωία.

 

mama365.gr




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie