Κινεζική νεοφυής εταιρεία που παράγει ηλεκτρικά οχήματα ψάχνει κεφάλαια

Η κινεζική νεοφυής εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΝΙΟ κατέθεσε χθες αίτημα για εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με στόχο των πώληση μετοχών και την άντληση ποσού ύψους 1,8 δισ. δολαρίων. Η ΝΙΟ υποστηρίζεται από τη γιγαντιαία κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Tencent. Η είσοδος στο αμερικανικό χρηματιστήριο έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία τόσο η ΝΙΟ, την οποία είχε ιδρύσει το 2014 ο επιχειρηματίας Γουίλιαμ Λι, όσο και άλλες κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναζητούν νέα κεφάλαια για να αναπτύξουν νέα προϊόντα και να χρηματοδοτήσουν επενδύσεις τους στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης (χωρίς να υπάρχει ανάγκη για άνθρωπο-οδηγό) και της τεχνολογίας των μπαταριών.

Η Κίνα είχε αρχίσει να προωθεί τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2009, καθώς προσπαθούσε να περιορίσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε πολλές από τις πόλεις της και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Σήμερα, στόχος του Πεκίνου είναι η χώρα να γίνει κορυφαία σε τομείς όπως η αυτόνομη οδήγηση, με σκοπό τον περιορισμό της ρύπανσης, την επίτευξη ενεργειακής αυτονομίας και την προώθηση βιομηχανιών υψηλής τεχνολογίας. Και άλλες κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως η WM Motor Technology και η Xpeng Motor, έχουν συγκεντρώσει κεφάλαια δισεκατομμυρίων δολαρίων από μεγάλες εταιρείες όπως η Alibaba, η Baidy και η Tencent. Το ποσό του 1,8 δισ. δολαρίων που ελπίζει να αντλήσει η ΝΙΟ είναι υψηλότερο από το 1,63 δισ. δολάρια που άντλησε νωρίτερα εφέτος η κινεζική εταιρεία Pinduoduo, η οποία πουλάει αγαθά μέσω Διαδικτύου και αναμένεται να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εισαγωγή σε αμερικανικό χρηματιστήριο από κινεζική εταιρεία το 2018. Η ΝΙΟ είναι μία από τις πολλές κινεζικές νεοφυείς εταιρείες που βασίζονται στην τοπική παραγωγή για να ανταγωνιστούν εταιρείες όπως η αμερικανική Tesla. Τον Ιούνιο άρχισε να παραδίδει το ηλεκτρικό επταθέσιο όχημα ES8 και σκοπεύει να παρουσιάσει ένα δεύτερο, μικρότερο, μοντέλο ελεύθερου χρόνου έως το τέλος του 2018.

 

kathimerini.gr




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie