Πινακίδες ΙΧ: Στην «ανακύκλωση» οι κατασχεμένες πάνω από 18 μήνες – Τι ισχύει

Αντιμέτωποι με καταστροφή για τις πινακίδες τους είναι όσοι τις έχουν καταθέσει για περισσότερο από 18 μήνες μετά από εγκύκλιο της ΑΑΔΕ, ενώ οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταθέτουν νέο αίτημα  με κόστος φυσικά.

Συγκεκριμένα, εάν οι ιδιοκτήτες  πάρουν τις πινακίδες, θα γλιτώσουν την καταστροφή τους και δεν θα επιβαρυνθούν με 30 ευρώ για την έκδοση νέας.

Εγκύκλιος που εξέδωσε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής προβλέπει πως οι πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων που ήταν κατατεθειμένες στις εφορίες στις 30 Μαρτίου 2018 (οπότε ίσχυσε ο νόμος) θα πρέπει να καταστραφούν, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση πως έχουν συμπληρώσει 18 μήνες συνεχούς παραμονής τους στην εφορία.

Αυτό σημαίνει πως δεν θα ανακυκλωθούν οι πινακίδες οχήματος για το οποίο είχε γίνει μέσα στο 18μηνο άρση της κατάστασης ακινησίας -ανεξάρτητα εάν αυτές κατατέθηκαν εκ νέους στην εφορία- ή οι πινακίδες οχήματος που είναι σε ακινησία συνεχόμενης χρονικής διάρκειας μικρότερης των 18 μηνών.

Τι χρειάζεται για άρση ακινησίας

  1.  Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας για 2 μήνες.
  2. Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τους 3 μήνες θα πρέπει να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 4 μήνες.
  3.  Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του έτους (31.12.2018), καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών. Δηλαδή καταβάλλεται η αναλογία των τελών για κάθε μήνα, συν τα τέλη δύο μηνών ακόμη.

Ποιοι εξαιρούνται

Εξαιρούνται από όλο αυτό οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία καταστράφηκαν εξαιτίας φυσικών καταστροφών σε περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2017 καθώς και την πυρκαγιά της 11ης Σεπτεμβρίου 2017 στη Δυτική Αχαΐα, στις τέως κοινότητες Σαντομέρι, Χαραυγή, Άρλα, Φώσταινα, Ελαιοχώριο και Πετροχώριο.

Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων πρέπει να υποβάλλουν, εντός ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ, δηλαδή έως τις 30.4.2018, αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση Πιστοποιητικού καταστροφής και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους διαγραφής.

Η αίτηση, συνοδευομένη από βεβαίωση του οικείου Δήμου στον οποίο ο αιτών δηλώνει την κατοικία του ή πιστοποιείται ότι εκεί αποδεδειγμένα ασκεί εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας.

Στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση διαγραφής, με ημερομηνία τις παραπάνω αναφερόμενες ημερομηνίες φυσικής καταστροφής ανά τόπο όπου συνέβη αυτή και εξαιτίας της οποίας καταστράφηκε/αχρηστεύθηκε το όχημα. Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και από κληρονόμους για κληρονομηθέντα οχήματα μετά την δήλωση αποδοχής κληρονομιάς, καθώς και από συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

 




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie