Μια Μεσσήνια ζωγράφος τιμά την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο

Η καταξιωμένη διεθνής ζωγράφος Joanna Kordos, που αποθανάτισε το εμβληματικό Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αμπελοκήπων Μεσσηνίας,λίγο πριν χαρακτηριστεί “Νεώτερο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς, παρουσιάζει αύριο, 14 Ιουνίου 2018, τη νέα της καλλιτεχνική δουλειά.

Η Kordos έχοντας στο ενεργητικό της περισσότερες από 30 εκθέσεις των έργων της ανά τον κόσμο, παρουσιάζει στην Μελβούρνη (14 έως 28 Ιουνίου 2018) την νέα της έκθεση με τίτλο “I am Elizabeth and the Messenger” και μας προδιαθέτει για την επόμενη έκθεσή της, που θα γίνει, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2019.

Η Kordos μιλά στον “Νέο Κόσμο” για την επικείμενη έκθεσή της και το σταυροδρόμι μεταξύ μυθολογίας και ιστορίας που χαρακτηρίζει το έργο της.
 
Δείτε τη σχετική συνέντευξη όπως δημοσιεύτηκε στον neoskosmos.com.

Η ζωγραφική στο μεταίχμιο των εποχών

Η ομογενής καλλιτέχνης Joanna Kordos μιλά στον “Νέο Κόσμο” για την επικείμενη έκθεσή της και το σταυροδρόμι μεταξύ μυθολογίας και ιστορίας που χαρακτηρίζει το έργο της.

Με κεντρικές φιγούρες τη βασίλισσα Ελισάβετ Α’ της Αγγλίας και τη μεταφυσική μορφή του Αγγελιοφόρου, η επικείμενη έκθεση ζωγραφικής της συμπαροίκου Joanna Kordos αναμένεται, αν μη τι άλλο, να τραβήξει την προσοχή κοινού και κριτικών.

Τα έργα που προβάλλονται αυτόν τον μήνα στο Steps Gallery της Μελβούρνης προέρχονται από τη συλλογή με τίτλο “I am Elizabeth and the Messenger”, μέσα από την οποία η ζωγράφος εξερευνά τα πρότυπα της ομορφιάς και το μυστήριο της ζωής χρησιμοποιώντας στοιχεία της γοτθικής περιόδου και του ρομαντισμού.

Για την Kordos, η μονάρχης της δυναστείας των Τυδώρ, Ελισάβετ, είχε διατηρήσει ως τον θάνατό της την εικόνα της αιώνιας νεότητας, με την ιστορική μνήμη να την αναγνωρίζει τόσο ως σύμβολο θηλυκότητας όσο και ηγεσίας.

 

“Είχε πολλούς εραστές, όμως έγινε γνωστή και ως Παρθένος Βασίλισσα, καθώς έμεινε ανύπαντρη και δεν απέκτησε ποτέ παιδιά. Λειτουργεί ως σύμβολο μιας αυτοκρατορίας και μεγάλης δύναμης. Κατά τη διάρκεια της ζωής της καθιέρωσε τα στοιχεία που καθόρισαν την Ελισαβετιανή εποχή, τον κόσμο του Shakespeare και τόσα άλλα” σχολιάζει η Kordos στη συνέντευξή που παραχώρησε στον “Νέο Κόσμο”.

Συνεχίζει λέγοντας πως αυτό που την ενέπνευσε περισσότερο στη μορφή της Ελισάβετ, ήταν το γεγονός πως υπήρξε η πρώτη βασίλισσα που

χρησιμοποίησε το μακιγιάζ για να αποκρύψει στοιχεία που για τα δεδομένα της εποχής την καθιστούσαν ευάλωτη και αδύναμη.

“Οι σύγχρονοι της Ελισάβετ πίστευαν ότι η ομορφιά ενισχύει τη γυναικεία δύναμη και ως εκ τούτου η εκθαμβωτική εμφάνιση της βασίλισσας επιβεβαίωσε το δικαίωμά της στον θρόνο. Χρησιμοποιούσε χημικά καλλυντικά, λευκό μόλυβδο και ξύδι για να δημιουργήσει το προσωπείο που κάλυπτε το πρόσωπο, τον λαιμό και το στήθος της. Με το πέρασμα του χρόνου, ο μόλυβδος της προξένησε δερματικά προβλήματα με εξανθήματα στα μάγουλα και τα χείλη της, ωστόσο η ίδια επέμενε να κοσμεί το πρόσωπό της με επικίνδυνες ουσίες προκειμένου να αναπαράγει καθημερινά τη ψευδαίσθηση της ομορφιάς”.

Όπως εξηγεί η Kordos, η ίδια προσποίηση βλέπει να αντικατοπρίζεται στα πρότυπα πλαστικής ομορφιάς της σημερινής εποχής, με πολλές γυναίκες να βρίσκονται διχασμένες ανάμεσα στις ίδιες αντιφάσεις που αντιμετώπιζε και η μονάρχης.

Εξίσου διαχρονικά είναι τα μηνύματα που αποσκοπεί να μεταδώσει η καλλιτέχνις μέσα από τον κόσμο της μυθολογίας, με το επίσης κεντρικό έργο της συλλογής με τίτλο “Ο Αγγελιοφόρος”.

Η μεταφυσική μορφή που εικονίζεται ως καβαλάρης στον πίνακα, φέρεται να κουβαλά μαζί του τις απαντήσεις στα αιώνια ερωτήματα της ζωής.

Και ενώ το γοτθικό στοιχείο με πτυχές ρομαντισμού δεσπόζει στην επικείμενη έκθεση της Kondos, η ίδια επισημαίνει πως η ελληνική μυθολογία και η επιρροή του ελληνικού πολιτισμού και ιστορίας είναι από τα χαρακτηριστικά που επαναλαμβάνονται στο έργο της.

“Η ελληνική ιστορία και το ταξίδι της μετανάστευσης είναι θέματα που συχνά διαμορφώνουν την τέχνη μου” αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως άλλωστε οι πρώτες αναμνήσεις της πηγάζουν από τα παιδικά της χρόνια στην Αθήνα την ταραχώδη περίοδο της δικτατορίας.

Γι’ αυτό μάλλον δεν προξενεί έκπληξη και το γεγονός πως ένα από τα πιο γνωστά έργα της καλλιτέχνιδας είναι το τρίπτυχο πορτρέτο του Μίκη Θεοδωράκη που δημιούργησε το 2003 και κατόπιν ο Έλληνας συνθέτης χρησιμοποίησε στο εξώφυλλο δίσκων του.

Η σταδιοδρομία της Kordos στις εικαστικές τέχνες ξεκίνησε το 1983 και πλέον συγκεντρώνει στο ενεργητικό της περισσότερες από 30 ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, το έργο της δεν περιορίζεται σε μία κατηγορία, καθώς μεταξύ άλλων έχει ασχοληθεί με το σχέδιο, τη φωτογραφία και την επιμέλεια εκθέσεων.

Όμως, η μεγάλη αγάπη της παραμένει η ζωγραφική και συγκεκριμένα με κατεξοχήν υλικό το λάδι και μικτές τεχνικές σε λινό. Όπως μας λέει μάλιστα, τα υλικά που χρησιμοποιεί στους πίνακές της τα κατασκευάζει συνήθως η ίδια, ενώ μέρος αυτών τα προμηθεύεται από την Χίο.

Και ενώ η προσοχή της Kordos είναι στραμμένη στην επικείμενη έκθεσή της στη Μελβούρνη, η καλλιτέχνις δεν μπορεί να κρύψει τον ενθουσιασμό της για την πρώτη παρουσίαση του έργου της στη γενέτειρά της, Αθήνα, που έχει προγραμματίσει για τον Απρίλιο του ερχόμενου έτους.

Τα εγκαίνια της έκθεσης της Joanna Kordos λαμβάνουν χώρα σήμερα, Πέμπτη, 14 Ιουνίου, 6.30-8.30μμ, στο Steps Gallery, 62 Lygon Street, Carlton.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή έως και τις 28 Ιουνίου.




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie