Τα φαβορί των Όσκαρ: α’ και β’ αντρικός ρόλος

Καθώς η στιγμή της μεγάλης απονομής πλησιάζει προβλέπουμε τους νικητές των βασικών κατηγοριών και τα αουτσάιντερ που έχουν πιθανότητες να κάνουν την έκπληξη. Στην κατηγορία των αντρικών ερμηνειών τα φώτα συγκεντρώνει ο αγνώριστος Γκάρι Όλντμαν ως Ουίνστον Τσόρτσιλ, αλλά και ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ο οποίος τελειώνει την καριέρα του με μία ακόμα υποψηφιότητα για Όσκαρ

Α’ Αντρικός Ρόλος

Γκάρι Όλντμαν, «Η πιο Σκοτεινή Ώρα»

Παρά την ερμηνευτική δεινότητα και τη σταθερά επιτυχημένη καριέρα του Βρετανού ηθοποιού – χαμαιλέοντα, ο Όλντμαν βρέθηκε για πρώτη φορά υποψήφιος μόλις το 2011 ως ένας παλαιάς κοπής κατάσκοπος στο «Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι». Φέτος όμως είναι ξεκάθαρα η χρονιά του και γι’ αυτό έχει να ευχαριστεί τον άνθρωπο που ηγήθηκε της Μεγάλης Βρετανίας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον Ουίνστον Τσόρτσιλ. Στην «Πιο Σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ («Εξιλέωση», «Άννα Καρένινα») ο Όλντμαν μεταμορφώνεται κυριολεκτικά στον ιστορικό πολιτικό καθώς αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση της χώρας ενόψει της προέλασης των ναζισιτκών δυνάμεων στην ηπειρωτική Ευρώπη και πολύ πιθανό ενδεχόμενο την απόβασή τους στη Γηραιά Αλβιόνα. Με τη Χρυσή Σφαίρα ανά χείρας, ένα «θαύμα» θα στερήσει στον Όλντμαν το Όσκαρ.

Ντάνιελ Ντέι Λιούις, «Αόρατη Κλωστή»

Όπως μας είπε ο ίδιος όταν βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της «Αόρατης Κλωστής», δε δίνει δεκάρα για το αν θα κερδίσει φέτος Όσκαρ. Κι αυτό γιατί ο 60χρονος ηθοποιός κρατά το μοναδικό στην ιστορία του θεσμού ρεκόρ των τριών βραβείων α’ αντρικού ρόλου, και κλείνει την καριέρα του όπως ακριβώς φανταζόταν, με μια υπερβατική ερμηνεία στην ταινία του φίλου του Πολ Τόμας Άντερσον με τον οποίο συνεργάστηκαν πρώτη φορά στο «Θα Χυθεί Αίμα», φιλμ που του χάρισε το δεύτερο χρυσό αγαλματάκι. Παρόλα αυτά, ενσαρκώνοντας το σχεδιαστή μόδας Ρείνολντς Γουντκοκ ο Λιούις επιδεικνύει ξανά το τεράστιο ταλέντο του δίνοντας βάθος σε έναν τρομερά περίπλοκο χαρακτήρα, σε μια ερμηνεία που σίγουρα δε θα περάσει απαρατήρητη από την Ακαδημία.

Ντάνιελ Καλούα, «Τρέξε!»

Η επίδραση που άσκησε το σκηνοθετικό ντεμπούτο «Τρέξε!» του κωμικού Τζόρνταν Πιλ, φάνηκε προς το τέλος του ’17 όταν η ταινία απέκτησε τρομερή ώθηση φιγουράροντας στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς πολλών έγκριτων κινηματογραφικών μέσων και αναπτύσσοντας δυναμική οσκαρικού φαβορί μετά τις βραβεύσεις του από τους κριτικούς του National Board of Review, τα σωματεία σκηνοθετών, σεναριογράφων και παραγωγών, αλλά και από τις δύο υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες. Το μεγαλύτερο ατού της ταινίας μετά τη σκηνοθεσία του Πιλ, ήταν η αγχώδης και γεμάτη ένταση ερμηνεία του Καλούα, ο οποίος ερμηνεύει ένα νεαρό Αφροαμερικανό που ταξιδεύει στο σπίτι των γονιών της λευκής κοπέλας του για να τους γνωρίσει, όμως σύντομα ανακαλύπτει πως οι προθέσεις τους είναι κάθε άλλο παρά αγνές και τον αιχμαλωτίζουν. Έπειτα από δεκάδες μικρούς ρόλους στο σινεμά και την τηλεόραση, ο Καλούα βλέπει τώρα το αστέρι του να λάμπει.

Τιμοτέ Σαλαμέ, «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου»

Το νέο αγαπημένο ταλέντο της σινε-βιομηχανίας μπαίνει στα μεγάλα σαλόνια πρωταγωνιστώντας στο ερωτικό δράμα «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου» που έχει «λυγίσει» τους ρομαντικούς όλου του πλανήτη. Μαζί με τον Άρμι Χάμερ ενσάρκωσαν τον απόλυτο καλοκαιρινό έρωτα στην ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο («Κάτω από τον Ήλιο», «Είμαι ο Έρωτας»), ως ένας νεαρός που περνά τις καλοκαιρινές διακοπές του στην ιταλική εξοχή και ως ο μεγαλύτερος γοητευτικός φιλοξενούμενός του αντίστοιχα.

Ντένζελ Ουάσινγκτον, «Roman J. Israel, Esq.»

Δεύτερη συνεχόμενη φορά υποψήφιος, από τις 8 συνολικά στην καριέρα του, και δύο φορές νικητής («Ημέρα Εκπαίδευσης», «Glory») ο πολυκαιρισμένος Ντένζελ Ουάσινγκτον ενσαρκώνει έναν πεισμωμένο συνήγορο υπεράσπισης στο δικαστικό δράμα του Νταν Γκίλροϊ («Νυχτερινός Ανταποκριτής»). Παρά τις δεδομένες ερμηνευτικές του ικανότητες, οι πιθανότητες να σηκώσει το αγαλματάκι τρίτη φορά είναι μικρές.

Β’ Αντρικός Ρόλος

Σαμ Ρόκγουελ, «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»

Ο ηθοποιός που «όλοι τον ξέρουμε, αλλά δε θυμόμαστε πού έχει παίξει», γνωστός βέβαια για ταινίες όπως το κορυφαίο sci-fi «Moon» (Ντάνκαν Τζόουνς) και το συγκινητικό «Σκυλιά στη Χλόη» (Τζον Ντούιγκαν), τιμάται δικαίως με την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ χάρη στην εξαιρετική ερμηνεία του ως βίαιος ρατσιστής αστυνομικός στο «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, με τον οποίο είχαν συνεργαστεί ξανά στους «Επτά Ψυχοπαθείς». Η πρώτη του παρουσία στα Όσκαρ εκτός απροόπτου θα συνδυαστεί με νίκη, καθώς έχει ήδη κερδίσει την αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα.

Γουίλεμ Νταφόε, «The Florida Project»

Ο ηθοποιός που θέλουμε μέσα μας να κερδίσει, βρίσκεται φέτος για τρίτη φορά στην καριέρα του υποψήφιος με το υπέροχο «The Florida Project», και μια σπουδαία φιλμογραφία που διανύει δεκαετίες στις πλάτες του (αναφέρουμε ενδεικτικά τις ταινίες «Ο Τελευταίος Πειρασμός» και «Ατίθαση Καρδιά»). Στην ταινία του Σον Μπέικερ («Tangerine») ερμηνεύει υποδειγματικά τον υπεύθυνο ενός μοτέλ που αναπτύσσει μια τρυφερή σχέση προστασίας με τη μικρή πρωταγωνίστρια η οποία τριγυρνά στους διαδρόμους του.

Κρίστοφερ Πλάμερ, «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου»

Ο 89χρονος βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός είναι ο μοναδικός που μπορεί να κάνει την έκπληξη στην κατηγορία. Αφού προετοιμάστηκε σε αστραπιαίο χρόνο για το «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου», ώστε να αντικαταστήσει τον Κέβιν Σπέισι ο οποίος «σβήστηκε» από το σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ άμεσως μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου σεξουαλικής παρενόχλησης όπου ήταν μπλεγμένος, παρέδωσε μια διθυραμβική ερμηνεία ως ο μισάνθρωπος μεγιστάνας του πετρελαίου Τζον Πολ Γκέτι που αρνήθηκε να πληρώσει τα λύτρα που ζητούσαν οι απαγωγείς του εγγονού του τη δεκαετία του ’70.

Γούντι Χάρελσον, «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»

Αν και οι περισσότεροι πλέον τον γνωρίζουν ως παρτενέρ του Μάθιου ΜακΚόναχι της σκοτεινής σειράς μυστηρίου «True Detective», ο Χάρελσον έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα στο σινεμά και «κλειδώνει» την τρίτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ με τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». «Συνάδελφος» του συνυποψήφιου Ρόκγουελ στην ταινία, καθώς και οι δύο είναι αστυνομικοί στο ίδιο τμήμα, αυτή τη φορά ο Γούντι το πιθανότερο είναι πως θα μείνει χωρίς βραβείο.

Ρίτσαρντ Τζένκινς, «Η Μορφή του Νερού»

Η ταπεινή μα γεμάτη συναίσθημα ερμηνεία του Τζένκινς ως ο ομοφυλόφιλος πιστός φίλος της Σάλι Χόκινς στη «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο τού χαρίζει τη δεύτερη υποψηφιότητά του για Όσκαρ, από τις συνολικά 13 της ταινίας η οποία σε αυτήν την κατηγορία έχει λίγες πιθανότητες νίκης.

 

athinorama.gr

 




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie