Η Δημοτική Ένωση Μεσσήνης για το Καλαμάτα-Ριζόμυλος και Δημοτικό Πεταλιδίου

ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΣΩΝΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ»

 

Ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος αφορά το μεγαλύτερο μέρος του Νομού μας, είναι το αναπτυξιακό έργο και θα ήταν εγκληματικό να μην κατασκευαστεί. Είναι γνωστό ότι υπάρχει και είναι απολύτως έτοιμη η μελέτη της παραλιακής χάραξης και με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Επίσης ο «Μορέας» για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών  εκπονεί την μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης χάραξης η οποία θα εδίδετο στη δημοσιότητα πριν το τέλος του 2016. Σήμερα Φεβρουάριος του 2018 αυτή η μελέτη είναι πιθανόν ξεχασμένη σε κάποιο συρτάρι του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Είχαμε ζητήσει στο ΔΣ να έχουμε και τις δύο λύσεις και φυσικά τη δυνατότητα σύγκρισης κόστους και είμαι βέβαιος ότι όταν αυτό γίνει θα καταπέσει ο μύθος περί «Φαραωνικού έργου» για την παραλιακή χάραξη.

Άλλωστε επιβάλλεται και για αναπτυξιακούς λόγους αλλά και για λόγους ασφάλειας των μετακινήσεων, ο σχεδιασμός να γίνει με όρους 21ου αιώνα και όχι με όρους μικροπολιτικής διαχείρισης 10ετίας του 1950, δηλαδή ο δρόμος να περάσει από το χωράφι του τάδε παράγοντα ή να το παρακάμπτει.

Θέλω σε αυτό το σημείο να καλέσω τον κ. Τσώνη να σταματήσει επιτέλους την ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ του, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μας πει τελικά τι επιδιώκει η δημοτική του αρχή και ο ίδιος προσωπικά.

Είναι ξεκάθαρο ότι ο ίδιος παρασκηνιακά ζήτησε και άνοιξε το θέμα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, του οποίου όμως δυστυχώς η διαδικασία έχει βαλτώσει. Αποφάσεις συλλογικών οργάνων υπέρ της παραλιακής χάραξης υπάρχουν από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καλαμάτας και από όλα τα προηγούμενα δημοτικά συμβούλια του Δήμου Μεσσήνης, του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πύλου Νέστορος, πλην του τωρινού Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης.

Είναι προφανές, μιας και τα χρονικά όρια για την χρηματοδότηση αυτού του μεγάλου έργου στενεύουν, εάν τελικά χαθεί το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο την αποκλειστική ευθύνη φέρει ο κ. Τσώνης.

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ

 

Το περασμένο Σαββάτο, 3 Φεβρουαρίου, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Πεταλιδίου μαζί με το Δήμαρχο Μεσσήνης και γνωστοποίησε ότι εξασφαλίστηκε κονδύλι 450.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που θα διατεθεί μέσω του υπουργείου Εσωτερικών στον Δήμο Μεσσήνης ώστε άμεσα να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης του Σχολείου.

Χαίρομαι που ο Υπουργός κ. Χαρίτσης ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Δημάρχου Μεσσήνης και χρηματοδότησε το έργο αναβάθμισης της σχολικής μονάδας στο Πεταλίδι.

Θέλω όμως να εκφράσω τη λύπη μου που η δημοτική αρχή, η οποία διανύει τον τέταρτο χρόνο της θητείας της, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει αυτό το έργο και με μεγάλη καθυστέρηση εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Θυμίζω ότι για την αποκατάσταση των κτιρίων του δημοτικού σχολείου Πεταλιδίου, υπήρχε χρηματοδότηση ύψους 500.000 € από το ΟΣΚ με απόφαση του έτους 2009.

Διασφαλίσαμε, επί θητείας μας την εν λόγω χρηματοδότηση από τον ΟΣΚ με αρκετή πίεση, επικαλούμενοι και την επικινδυνότητα του κτιρίου  και εκπονήσαμε τη μελέτη επισκευής του δημοτικού σχολείου Πεταλιδίου, με τίτλο: «Επισκευή και άρση επικινδυνότητας κτιρίου Δημοτικού σχολείου Πεταλιδίου», προϋπολογισμού 288.000 €, η οποία δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο του 2013.

Η μελέτη προέβλεπε εργασίες για την επισκευή των δύο κτισμάτων που αποτελούν το  Δημοτικό  Σχολείο Πεταλιδίου .

Συγκεκριμένα περιείχε αντικατάσταση επιχρισμάτων (εξωτερικά και εσωτερικά), αντικατάσταση κουφωμάτων και θυρών, ενώ αντιμετωπίζονταν τα προβλήματα υγρασίας στην οροφή των κτιρίων, χρωματισμούς  εξωτερικά και εσωτερικά των κτιρίων καθώς επίσης και επισκευή υδρορροών. Επίσης προέβλεπε επισκευή θερμαντικών σωμάτων και διορθωτικές επεμβάσεις στο δίκτυο  αποχέτευσης του σχολείου.

Υπογράφηκε η εργολαβική σύμβαση με τον ανάδοχο τον Ιανουάριο του 2014, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου 10 μήνες.

Προβλήματα όμως προέκυψαν κατά την υλοποίηση του έργου βελτίωσης της σχολικής μονάδας που σχετίζονται με τη νομιμότητα του κτιρίου αλλά και το χρόνο που θα πρέπει να υλοποιηθούν οι εργασίες σε σχέση με τη λειτουργία του σχολείου.

Έγινε η σχετική συνεννόηση ως προς το χρόνο των εργασιών και κρίθηκε σκόπιμο οι εργασίες να πραγματοποιηθούν αμέσως μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς, ενώ παράλληλα προχωρήσαμε στην νομιμοποίηση του σχολικού συγκροτήματος και στη διαδικασία έκδοσης των σχετικών αδειών από την πολεοδομία. Αυτό γιατί το κτίριο είχε ανεγερθεί το έτος 1977 χωρίς οικοδομική άδεια. Αποτέλεσμα αυτού ήταν στις 22-1-2015 να έχουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας τακτοποίησης, ενώ η εργολαβική σύμβαση είχε ήδη διαλυθεί με αίτημα του αναδόχου.

 

Η δημοτική αρχή, ενώ διανύει τον τέταρτο χρόνο της θητείας της, μόλις προ δέκα ημερών ενημέρωσε τον Υπουργό για το πρόβλημα ο οποίος και προς τιμήν του ανταποκρίθηκε.

Θα μπορούσε η δημοτική αρχή να μην καθυστερήσει τόσο πολύ την υλοποίηση του έργου, αξιοποιώντας το υπάρχον κονδύλι του ΟΣΚ ή του Υπουργείου Παιδείας. Σήμερα από τον Υπουργό θα μπορούσε να ζήταγε την διάθεση του συγκεκριμένου κονδυλίου των 450.000 € για την βελτίωση του οδικού άξονα «Τζάνε – Αγία Σωτήρα – Πανιπέρι – Καλοχώρι», ο οποίος παρουσιάζει εντονότατα προβλήματα οδικής ασφάλειας.

Ο Επικεφαλής της Δημοτικής Ένωσης Μεσσήνης

Στάθης Αναστασόπουλος




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie