Το Κίνημα Άρδην Μεσσηνίας οργανώνει το Σάββατο 24 Ιουνίου στις 20.30 εκδήλωση με θέμα: «H γενοκτονία της ιστορικής μνήμης στο σχολείο»

Το Κίνημα Άρδην Μεσσηνίας οργανώνει το Σάββατο 24 Ιουνίου στις 20.30 εκδήλωση –συζήτηση με θέμα:

«H γενοκτονία της ιστορικής μνήμης στο σχολείο» και ομιλητές τους:

Γιώργος Καραμπελιάς, συγγρεφέας – Άρδην

Τάσος Χατζηαναστασίου, δρ. Ιστορίας – γραμματέας ΕΛΜΕ Αργολίδας

στο καφέ Σινέ, (συνοικισμός Αρμένικα, Καλαμάτα).

Κατά την περίοδο διακυβερνήσεως της πατρίδας μας από την κυβέρνηση Κ. Σημίτη προβλήθηκε η άποψη ότι οι «ελληνοτουρκικές διαφορές» θα λυθούν αν ξαναγράψουμε τα σχολικά βιβλία σβήνοντας τα εγκλήματα των Οθωμανών και των Νεοτούρκων. Με αυτό το πνεύμα ο Γ. Παπανδρέου ως Υπουργός Εξωτερικών προχώρησε στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Μορφωτικής Συνεργασίας με τον Ισμαήλ Τζεμ.

Έτσι δημιουργήθηκαν μικτές ομάδες εργασίας από Έλληνες και Τούρκους Πανεπιστημιακούς με στόχο να ψαλιδιστούν σελίδες της Ιστορίας που αναφέρονται σε συγκρούσεις των δύο λαών. Από ελληνικής πλευράς είδαμε στην Ιστορία της Στ΄ Δημοτικού της Μ. Ρεπούση μια διάθεση εξωραϊσμού της Οθωμανικής τυραννίας με τον απαράδεκτο «συνωστισμό» στη Σμύρνη. Από τουρκικής πλευράς ουδεμία υποχώρηση έγινε. Οι Τούρκοι – ασχέτως κυβερνήσεως ή ιδεολογίας – έχουν την απαίτηση εμείς να ξεχάσουμε τους ήρωες και τους μάρτυρες της εθνικής μας ελευθερίας. Εκείνοι δεν αλλάζουν τίποτε από τη σχολική Ιστορία τους.

Η ίδια πρόθεση εξευμενισμού της Τουρκίας υπάρχει στο Νέο Πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Οι συντάκτες της νέας προτάσεως θεωρούν αναγκαίο να απομακρυνθούμε από τη μελέτη των πολιτικών, στρατιωτικών και διπλωματικών γεγονότων και να διδάξουμε στα παιδιά κυρίως την κοινωνική και οικονομική ιστορία, την ιστορία του κλίματος και του περιβάλλοντος κ.λπ. Επίσης προτείνουν να μην δίδεται έμφαση στον ρόλο των προσωπικοτήτων, αλλά να δοθεί προτεραιότητα σε εναλλακτικές μορφές ιστορικής εκπαιδεύσεως.

Ο συντονιστής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος (διορισμένος από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα) έχει δηλώσει ότι δεν τον ενδιαφέρει η εθνική συνείδηση, αλλά μόνον η «ιστορική συνείδηση».

Στη γραμμή Ρεπούση κινούνται ορισμένες ενότητες του ειδικού μέρους της προτάσεως. Π.χ. στη Γ΄ Γυμνασίου δεν προβλέπεται ειδικό κεφάλαιο για τα δεινά του Ελληνισμού επί Τουρκοκρατίας ούτε καταγράφονται οι πνευματικές δυνάμεις, οι οποίες χάρισαν την αγωνιστικότητα και την απελευθέρωση στο Έθνος μας. Στους φακέλλους εργασίας της ίδιας τάξης η Βέροια περιγράφεται ως «Οθωμανική πόλη» και γίνεται λόγος για συνύπαρξη θρησκευτικών κοινοτήτων σε μία «πολυθρησκευτική πόλη» ενώ η Βέροια ήταν ελληνική πόλη υπό Τουρκική κατοχή και δεν υπήρξε καμία πολυθρησκευτική ειρηνική συνύπαρξη σύμφωνα με τις μαρτυρίες για παιδομαζώματα και βίαιους εξισλαμισμούς του Τούρκου περιηγητή Εβλιγιά Τσελεμπή. Ας διαβάσουν τις ανατριχιαστικές καταδίκες των Χριστιανών από τον Τούρκο ιεροδικαστή (καδή) της Βέροιας, τις οποίες εξέδωσε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.

Και ένα δώρο στον Ερντογάν: Στην ύλη της Α΄ Λυκείου, ενώ γίνεται αναλυτική εξιστόρηση του 20ού αιώνα, δεν υπάρχει αναφορά στη Γενοκτονία των Ποντίων, των Μικρασιατών και των Αρμενίων!

Ήδη η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων απέρριψε το Νέο Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Ιστορίας.

 




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie