Οι βασανιστικές αλλεργίες της Άνοιξης: Οι τροφές που ανακουφίζουν

Η κίτρινη σκόνη έχει αρχίσει να εξαπλώνεται παντού, φέρνοντας μαζί της αλλεπάλληλα φταρνίσματα, ξερό βήχα και φαγούρα καθώς διαπερνά τη ρινική κοιλότητα και εκκινεί φλεγμονώδεις αντιδράσεις.
Καθώς δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για τις αλλεργίες, πρωταρχικός μας στόχος είναι η ανακούφιση από τα ενοχλητικά συμπτώματα.
Ξεκινήστε τη μάχη με τις αλλεργίες από την… κουζίνα, βάζοντας στο καθημερινό σας πρόγραμμα τις παρακάτω 7 τροφές.
 Μήλο
Το μήλο περιέχει κερσετίνη (βαλανοκετόνη), ένα φλαβονοειδές που προστατεύει από τις αλλεργίες και το άσθμα, καθώς έχει αντιφλεγμονώδη και αντιισταμινική δράση. Οι πολυφαινόλες του μήλου είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της αλλεργικής ρινίτιδας.
 Μπρόκολο
Εκτός από κερσετίνη, το μπρόκολο περιέχει επίσης σουλφοραφάνη, μια σύνθετη ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Η σουλφοραφάνη είναι αντιοξειδωτική κι έτσι καταπολεμά τις φλεγμονές στο αναπνευστικό, οι οποίες ευθύνονται για την εκδήλωση του άσθματος, της αλλεργίας και της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας.
Σολομός
Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία καταπολεμούν τις φλεγμονές. Συγκεκριμένα, εξουδετερώνουν την επίδραση των Ω-6 λιπαρών οξέων, τα οποία παίζουν ρόλο στην εκδήλωση της φλεγμονής.
Σκόρδο
Το σκόρδο περιέχει κερσετίνη και παράλληλα ενισχύει το ανοσοποιητικό ώστε ο οργανισμός να αντιστέκεται πιο σθεναρά στα αλλεργιογόνα.
Ξηροί καρποί
Τα θρεπτικά συστατικά των ξηρών καρπών, κυρίως τα ωφέλιμα λιπαρά που μας παρέχουν, καταστέλλουν τις φλεγμονές στους ιστούς της ρινικής κοιλότητας και του λαιμού.
Γιαούρτι
Τα προβιοτικά του γιαουρτιού μπορούν να περιορίσουν την αλλεργική αντίδραση στη γύρη. Τα ωφέλιμα αυτά βακτήρια ενισχύουν τη λειτουργία του γαστρεντερικού και του ανοσοποιητικού και παράλληλα καταστέλλουν την αντίδραση του οργανισμού στα αλλεργιογόνα
Κουνουπίδ
Το κουνουπίδι ανακουφίζει από τα συμπτώματα της αλλεργίας επειδή περιέχει κερκετίνη, ένα φυσικό αντισταμινικό. Η κερκετίνη εμποδίζει την έκλυση ισταμίνης από το ανοσοποιητικό σύστημα που προκαλεί τα συμπτώματα της αλλεργίας. Είναι πολύ εύκολο να συμπεριλάβετε το κουνουπίδι στη διατροφή σας, τρώγοντάς το ως σαλάτα, ω-γκρατέν ακόμη και ωμό με διάφορα ντιπ που θα επιλέξετε.
Λιπαρά ψάρια
Τα DHA και EPA είναι δύο από τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία έχει παρατηρηθεί ότι μειώνουν τις αλλεργικές αντιδράσεις. Τα ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο σολομός και ο τόνος αποτελούν άριστες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών τα οποία είναι πιο αποτελεσματικά εάν καταναλώνονται μέσω της διατροφής παρά σε μορφή συμπληρωμάτων.
Λαχανίδες
Οι λαχανίδες είναι πλούσιες σε καροτοειδή τα οποία επίσης έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλουν την αύξηση της ισταμίνης. Πείραμα που πραγματοποιήθηκε με ποντίκια έδειξε ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση καροτοειδών μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη ορισμένων τροφικών αλλεργιών και να μειώσει την ένταση άλλων εποχιακών αλλεργιών. Δοκιμάστε τις λαχανίδες με όποιο τρόπο προτιμάτε καθώς πρόκειται για μια τροφή με υψηλή διατροφική αξία.
Πράσινο τσάι
Όταν το πράσινο τσάι ετοιμάζεται με τον σωστό τρόπο, ανακουφίζει τον λαιμό. Τα αντισταμινικά που περιέχει μειώνουν τα συμπτώματα της αλλεργίας. Πιείτε ένα φλιτζάνι το πρωί για να αποφύγετε το ενοχλητικό φτάρνισμα ή προσθέστε το στο σπιτικό παγωτό και σε άλλα ροφήματα.
Κεφίρ
Πρόκειται για ένα ρόφημα με βάση το γιαούρτι το οποίο περιέχει προβιοτικά τα οποία βοηθούν στην υγεία του εντέρου. Τα προβιοτικά του κεφίρ επίσης είναι χρήσιμα για την αντιμετώπιση της αλλεργίας στη γύρη καθώς τα καλά βακτήρια μειώνουν την αντίδραση του οργανισμού στους παράγοντες που προκαλούν φλεγμονές.
Ανανάς
Το τροπικό αυτό φρούτο τρώγεται με πολλούς τρόπους, ακόμη και με μπέικον στην πίτσα. Περιέχει βρομελίνη, ένα ένζυμο που μειώνει τις φλεγμονές σε κάποιες αλλεργίες και μειώνει τη φλεγμονή στη μύτη και στα ιγμόρεια.
Πορτοκάλια
Η βιταμίνη C είναι ένα ακόμη ισχυρό αντισταμινικό το οποίο απορροφάται καλύτερα μέσω της τροφής. Προσπαθήστε να τρώτε ένα μεγάλο πορτοκάλι την ημέρα τουλάχιστον την άνοιξη επειδή οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία απορροφώνται καλύτερα από τις φυσικές πηγές τους.
Σπόροι κολοκύθας
Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν σημαντικές ποσότητες μαγνήσιου, πάνω από το 100% της ημερήσιας προτεινόμενης δόσης, και ανακουφίζει τους (βρόγχους) αεραγωγούς των πνευμόνων. Σύμφωνα με μια μελέτη, τα ζώα που είχαν χαμηλά ποσοστά μαγνησίου παρήγαγαν μεγαλύτερο ποσοστό των συμπτωμάτων που προκαλεί η ισταμίνη. Τους σπόρους κολοκύθας μπορείτε να τους προσθέσετε στο γιαούρτι, στα δημητριακά ή σε σαλάτες.
Καρύδια
Εάν είστε χορτοφάγος ή δεν σας αρέσει το ψάρι μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας τα καρύδια. Μια χούφτα καρύδια περιέχει τόσα ω-3 λιπαρά όσο και μια μερίδα σολομού.



x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie