Τι πρέπει να προσέχετε στις online αγορές για να μην «την πατήσετε»

Συμβουλές και οδηγίες προς του καταναλωτές για τα σημεία που πρέπει να προσέχουν κατά τις αγορές τους μέσω διαδικτύου δίνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή προκειμένου να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης.

Αναλυτικά, η Γραμματεία συνιστά στους καταναλωτές, πριν από κάθε συναλλαγή:

Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry. gr/publicity/index
Να ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής
Να ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών
Να επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)
Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.




x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookie.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΡΝΟΥΜΕ Κέντρο απορρήτου Ρυθμίσεις απορρήτου Μάθετε περισσότερα σχετικά με την πολιτική Cookie